Jak zaprojektować roll-up, który przyciągnie uwagę klientów?
Jak zaprojektować roll-up, który przyciągnie uwagę klientów?
Budowanie pozytywnego wizerunku marki (firmy, miasta, osoby) wiąże się we współczesnym świecie z koniecznością hołdowania zasadom atrakcyjności wizualnej. Sam przekaz nie wystarcza, aby przekonać aktorów społecznej aprobaty, że jest się godnym zaufania partnerem biznesowym i ma się do zaoferowania coś wartościowego. W dzisiejszym wpisie blogowym znajdą się wskazówki dotyczące tworzenia przyciągającej uwagę klientów kreacji reklamowej na nośnikach typu roll-up.
Tło plik wektorowy utworzone przez starline - pl.freepik.com
Podstawy natury technicznej, czyli wymiary roll-upów
Aby rozpocząć pracę nad projektem roll-upa, należy wiedzieć, jak dużą powierzchnię trzeba wypełnić grafiką. W przypadku tego rodzaju sprzętu prezentacyjnego mamy do czynienia z trzema standardowymi rozmiarami:
85 x 200 cm;
100 x 200 cm;
120 x 200 cm.
Jak zatem wynika z powyższej listy, zmienna jest zazwyczaj tylko szerokość roll-upu jednostronnego, a wysokość rozwijanego z kasety materiału pozostaje taka sama. W niektórych wariantach dostępne są także dwie inne szerokości: 80 cm lub 150 cm. Czasem spotkać się można również z inną wysokością (np. 300 cm) lub jednostką milimetrową, a ok. 15 cm i tak należy zarezerwować na spad.
Stąd wynika pierwsza wskazówka, aby brać pod rozwagę rozmiar konstrukcji i z zachowaniem właściwych proporcji do niego dostosować wymiary projektu. Wówczas reklama na roll-upie będzie wyglądała niemal identycznie, jak na ekranie komputera - bez żadnych przesunięć czy nieestetycznego rozciągnięcia obrazu.
Pierwsze założenia, czyli tworzenie koncepcji wizualnej
Rozbudzona wyobraźnia może nie być dobrym doradcą. Zdolność kreatywnego myślenia jest oczywiście pożądaną cechą u grafików i osób odpowiedzialnych za tworzenie reklam wizualnych. Profesjonaliści wiedzą jednak, że miarą fachowego podejścia do kreatywności jest umiejętność oszczędnego korzystania z jej nieograniczonych zasobów.
Stąd druga wskazówka, aby na każdym etapie projektowania pamiętać o zachowaniu spójności wewnątrz pojedynczej koncepcji i w ramach całej strategii identyfikacji wizualnej. To najprostsza droga do stworzenia atrakcyjnego przekazu reklamowego za pomocą estetycznych środków wyrazu.
Co to oznacza w praktyce? Oto aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę przy tworzeniu eleganckiego projektu:
kolorystyka - grafika użytkowa nie lubi wielobarwnych projektów, dlatego należy ograniczyć się do 2-3 kolorów i wokół nich budować koncepcję wizualną;
liternictwo - podobnie jak w przypadku kolorystyki, nadmierne zróżnicowanie działa na niekorzyść projektu. Jeśli marka nie ma przypisanego fontu, warto zainspirować się znanymi logotypami na stronie: https://www.fontinlogo.com/;
kompozycja - układ roll-upu jest specyficzny. Podłużny kształt sprawia, że wzrok klienta najczęściej skupia się na ¼ oraz ¾ wysokości grafiki. Najważniejszych informacji nie powinno się umieszczać zbyt wysoko lub zbyt nisko, tuż przy spadzie;
treść - to wprawdzie nie zagadnienie graficzne, ale przy tworzeniu projektu należy pamiętać, aby tekst nie zdominował elementów graficznych. Jednostronny roll-up ma tylko ściągnąć klienta np. do stoiska targowego, a o detalach oferty ma opowiedzieć przedstawiciel handlowy.
Oczywiście podobnych przykazań znalazłoby się znacznie więcej, ale przytoczyliśmy te, które naszym zdaniem wydają się najważniejsze. Ile firm, tyle sposobów i pomysłów na kreację reklamową. Warto jednak równać w górę, aby móc zyskiwać uznanie w oczach klientów wrażliwych na aspekty estetyczne.